סושי: קלוריות, ערכים תזונתיים, ואיך לאכול סושי מבלי לעלות במשקל?

סושי הוא אחד המאכלים הטעימים והמורכבים ביותר לפיצוח. מצד אחד הוא נתפס כמאכל מאוד טבעי ובריא, מצד שני יש לא מעט דיווחים על כך שהוא מאכל שנוי במחלוקת. “סושי קלוריות” הוא אחד המשפטים הכי מגוגלים במרחב הוירטואלי וזה לא סתם.
כדי לעשות סדר במחשבות הכנתי עבוכם את המדריך המלא לאכילת סושי באופן הבריא ביותר.

סושי: קלוריות, ערכים תזונתיים, ואיך לאכול סושי מבלי לעלות במשקל?
בכתבה הזו תקראו על:

סושי, קלוריות וערכים תזונתיים

מנעד הקלוריות שרולים השונים של הסושי הוא אדיר, תוכלו למצוא רולים המכילים 100 קלוריות בלבד. לעומתם יש שפע רולים היכולים להגיע לעד 1,200 קלוריות וזה עוד לפני שדיברנו על רטבים.
אז כמה קלוריות יש ברול סושי?
הנה כמה דוגמאות לרולים בסיסיים וכמה שיותר נקיים (ללא טיגון, רטבים וכדומה):

2 יחידות ניגירי דג סלמון > 140 קלוריות בממוצע

2 יחידות ניגירי טונה > 125  קלוריות בממוצע

קונוס אבוקדו ודג סלמון > 230 קלוריות בממוצע

6 יחידות פוטומאקי לא מטוגן >  300 קלוריות בממוצע

רול אינסיידאאוט טמאגו ואבוקדו > 280 קלוריות בבמוצע

רול אינסיידאאוט שרימפס > 270 קלוריות בממוצע

רול אינסיידאאוט טונה > 250 קלוריות בממוצע

כמה קלוריות יש ברול סושי? תלוי בכמות הסוכר...

בנוסף לרטבים המתוקים, בהם ברור שיש לא מעט סוכר (עוד רגע הכמויות), אורז הסושי עצמו מכיל גם הוא סוכר. אופן ההכנה שהסטיקי רייס כולל השרייה של האורז בחומץ אורז וסוכר. זו אחת הסיבות לכך שהערך הקלורי של הסושי דיי גבוה. התשובה לשאלה כמה קלוריות יש ברול סושי, אם כך, תלויה בראש ובראשונה בכמה סוכר נמצא באורז.
פתרון ראשון הוא לקחת את העובדה הזו בחשבון ולאכול ארוחות סושי לעתים רחוקות יותר. אפשרות נוספת היא לבחור במסעדה המציעה מנות סושי על בסיס אורז מאודה. נכון, זה לא יהיה רול, אך עדיין תוכלו להנות מהחוויה של הארוחה האסיאתית. 

סושי קלוריות, רטבים, טמפורה ומה שבניהם

זה לא סוד גדול שרוה הרטבים של הסושי מכילים כמות גדולה של סוכר. ועדיין לפעמים צריך לשמוע את המספרים המדוייקים כדי לדעת להפחית את השימוש בהם בארוחה או לחילופין לבחור בסושי כארוחת ערב מפנקת לעתים רחוקות יותר.

קוקוט קטן של טריאקי או ספייסי מיונז מכיל  40 -50 קלוריות ו – 3כפיות סוכר בממוצע. גם הווסאבי איננו חף מפשע וקוקוט כזה יתרום לנו עוד 60 קלוריות בממוצע שרובן מגיעות מפחמימה.

בטטה בציפוי טמפורה או רול מטוגן הם ללא ספק אחד הדברים הטעימים, בהחלט אפשר להנות מהם מידי פעם. יש לקחת בחשבון שרול בעל ערך קלורי של 200 קלוריות בממוצע יהפוך להיות כזה המכיל 450 קלוריות ברגע שהפך למצופה טמפורה. ושוב, לא מוכרחים להמנע לחלוטין אבל כן לקחת את העובדה הזו בחשבון בארוחה הבאה שלכם. סושי קלוריות ? הכמות תלויה בכם.

סושי: קלוריות, ערכים תזונתיים, ואיך לאכול סושי מבלי לעלות במשקל?

אשמח לשמוע עוד!

לתיאום פגישת ייעוץ עם קרן אן וצוות הדיאטניות השאירו פרטים

סושי: קלוריות, ערכים תזונתיים, ואיך לאכול סושי מבלי לעלות במשקל?

מאזנים את המנה

אחרי שלקחנו בחשבון את כל התוספות כל שנותר הוא לאזן את המנה, אם אתם מעוניינם להפוך את ארוחת הסושי שלכם לבריאה יותר. אחת ה”טעויות” הנפוצות” היא אכילת כמו פחמימה מאוד גדולה בארוחה  ללא איזון בין אבות המזון. כלומר רק פחמימה ללא חלבון או ירק. 

מאגרי הפחמימה בגופנו מוגבלים בגודלם, מה שיוביל את הפחמימה העודפת מהארוחה להאגר ברקמת השומן.

השתדלו לבחור רולים או מנות מאודות המכילות כמובן אורז, אבל גם חלבון כמו דג או טופו. אם הבטטה חביבה עליכם במיוחד, אל תוותרו אבל אך תאכלו רק ממנה.

למרות שלא תמצאו סלט ירקות ישראלי קצוץ בסושיה בה ישבתם (וטוב שכך) בהחלט תוכלו למצוא מגוון ירקות – מסוג אחר. אצות!
סלט וואקמה למשל יתרום לארוחה שלכם סיבים תזונתיים שישרו עליכם שובע. כך כמות הרולים שתאכלו לא תהיה מוגזמת, אלא שוות ערך לארוחה רגילה שהייתם עושים ביום אחר. 

סושי והריון

דגים חיים, ושאר מאכלים נאים לצערי מהווים מצע מושלם לגידולם של מגוון חיידקים העלולים לפגוע בעובר. על כן כחלק ממאכלים שאסור לאכול בהריון –  אין לאכול סושי אלא אם הוא הוכן באופן ייעודי לנשים בהריון. הכנה ייעודית של סושי כוללת מטבח נפרד מהמטבח הרגיל, כמו גם שימוש בסכינים נפרדים כדי למנוע זיהום צולב.

עכשיו יש בידיכם את כל המידע על סושי קלוריות והמרכיבים השונים.  עכשיו נותר לחשוב כמה ארוחות סושי כדאי לאכול בשבוע ומה ההרכב הנכון עבורכם. גם בדיאטה לירידה במשקל וגם בכזו שמטרתה לשמור על הבריאות, אפשר לאכול הכל (אלא אם יש התוויה רפואית המונעת זאת) השאלה היא מה המינון הנכון עבורכם.

סושי: קלוריות, ערכים תזונתיים, ואיך לאכול סושי מבלי לעלות במשקל?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: