מה לאכול לפני אימון בוקר או ערב? אימון כוח או אירובי ? הרשימה המלאה

מה לאכול לפני אימון, היא שאלה שכל מתאמן ומתאמנת שואלים מתישהו לאורך תקופת האימונים. מה הדלק שיוביל אותי לאימון איכותי, שיעזור לי להוציא מעצמי את המקסימום וכמובן יעזור לי להגיע לתוצאות להן אני מצפה. למרות שכולנו היינו שמחים אם התשובה הייתה חד משמעית, היא לא, והיא תלויה במספר גורמים: סוג האימון, תכנית האימונים השבועית והמטרה שלנו הן רק 3 דוגמאות למשתנים המשפיעים על השאלה – מה לאכול לפני אימון? 

אז בואו ונצא לדרך ונגלה מה כדאי לכם להתחיל לעשות כבר מהיום.

מה לאכול לפני אימון בוקר או ערב? אימון כוח או אירובי ? הרשימה המלאה
בכתבה הזו תקראו על:

מה לאכול לפני אימון : דלק לגוף?​

באימון כושר אנחנו מוציאים אנרגיה. אנחנו מתרגמים את המזון שאכלנו לאורך היום לאותו הדלק בו נשתמש לביצוע האימון. על המאגרים בהם אנחנו משתמשים לצורך הפקת אנרגיה לאימון תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה שלי על תזונת ספורט. בכתבה הנוכחית נתמקד בעיקר בדלק הנדרש לנו לפני אימון כושר.

מאגר האנרגיה העיקרי בו נשתמש באימון שלנו הוא מאגר הפחמימה, הידוע בשמו המקצועי מאגר הגליקוגן. במילים פשוטות; הפחמימות אותן אנחנו אוכלים (לחם, פסטה, עדשים, אורז, פירות ועוד) מתפרקות בגופנו ליחידות בודדות הנקראות חד סוכרים. יש סוגים שונים כאשר המוכרים ביותר הם גלוקוז ופרוקטוז. 

מה לאכול לפני אימון הרשימה המלאה

חדי הסוכר נאגרים בעיקר בשרירים ובכבד שלנו כגליקוגן אותו נפרק לכדי אנרגיה כשנזדקק לה. מאגר הגליקוגן מוגבל בגודלו כך שהוא מתרוקן מידי יום, ואף מתרוקן מהר יותר כאשר מתאמנים וביחס ישיר לעצימות האימון. זו הסיבה שיש גם למלא אותו מידי יום.

מקור 
 דלק נוסף לאימון שלנו הוא מאגר השומן, כלומר רקמת השומן. מדובר במאגר גדול על כן, אין צורך אמיתי למלא אותו באופן ייעודי לקראת אימון כושר.
לפני אימון כושר, אם כן, נרצה לוודא כי מאגר הגליקוגן שלנו מלא במידה מספקת.

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון באכילה המקדימה לאימון הוא ההתאוששות. נכון, זה נשמע מוזר אבל האוכל שנאכל לפני אימון משפיע על מהירות ההתאוששות שלנו והמוכנות לאימון הבא. בנוסף, הארוחה המקדימה לאימון שלנו תקבע את הרכב ותזמון הארוחה שלאחריו.
כדי להבטיח התאוששות מהירה ככל הניתן כדאי לדאוג שתהיה לנו כמות מספקת של חלבון בתפריט (כמו דג, טופו, ביצה, עוף וכדומה).

מה אוכלים לפני אימון - 10 מאכלים בריאים במיוחד

מה לאכול לפני אימון: הרשימה המלאה

אציין – מה אוכלים לפני אימון? היא שאלה חשובה! עם זאת, המוכנות שלנו לאימון תלויה לא רק בארוחה אחת שנאכל רגע לפני האימון אלא בכמות הפחמימה והחלבון שאנחנו אוכלים במהלך כל היום, ואפילו ערב לפני האימון.

אם אתם אנשים של אימון ערב או אחר הצהרים כנראה שאתם מסודרים! כאשר הדיאטה שלכם מאוזנת סביר להניח שארוחת הצהרים שלכם כללה כמות יפה של פחמימה איכותית וחלבון כמו למשל דג או טופו עם אפונה ירוקה וסלט כך שכל מה שנותר לעשות הוא לתזמן את ארוחת הביניים שלכם באופן כזה שתגיע לפני האימון. במקרים בהם מתאמנים מספר פעמים ביום לתזמון הארוחה יש חשיבות גדולה יותר. תוכלו לקרוא על כך בכתבה ייעודית על תזונת ספורט כאן בבלוג. 

 

אם אתם טיפוסי בוקר כנראה שתחפשו מענה קליל יותר לארוחה המקדימה לאימון שלכם ובמקרה כזה פרוס לחם עם מריחה דקה של קוטג’ או חצי גביע יוגורט עם תמר או שניים יעשו שו את העבודה.

אם אתם לא מסתפקים במאכלים מהירים ואוהבים את המטבח תוכלו להכין חטיפי טרום אימון ולאכול אותם לקראת אימון בוקר מוקדם. דוגמא לחטיף כזה (הכולל בעיקר פחמימה וקצת חלבון) הוא מאפינס שיבולת שועל.
לפני אימון איכותי במיוחד או תחרות שווה לשקול להעביר את הארוחה העיקרית של יום קודם לערב (במקום בצהרים) כדי להגיע עם מאגרים אקסטרה מלאים.

נקודה נוספת היא לא רק מה לאכול לפני אימון אלא גם מה לשתות. הבטיחו שתיית מים תקינה לאורך היום וגם לפני האימון (כדי למנוע התייבשות). אם אתם שתייני קפה, שווה לשקלו תזמון של כוס קפה לפני אימון כדי להנות מהאפקט הארגוגני של הקפאין – שיפור ביצועים ספורטיביים.

האם סוג האימון משפיע על הארוחה שנאכל?

מה לאכול לפני אימון כוח?

נכון להיום, אין הוכחות התומכות באכילת ארוחה בסמיכות לאימון בכדי לשפר ביצועים.

כל עוד האכילה שלנו לאורך היום כוללת את כמות הפחמימות לה אנו זקוקים נגיע עם מאגר מלא במידה מספקת לביצוע אימון איכותי. אם האכילה לא מסודרת ביום האימון או לחילופין, אם תכנית האכילה לא לוקחת בחשבון את האנרגיה הנדרשת להתאמן – כנראה שיש טעם באכילת ארוחה מקדימה לאימון.

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ההרגשה שלנו. יש אנשים שארוחה לפני אימון (באופן ייעודי, בסמיכות למועד האימון) מעניקה תחושת ערנות ומסוגלות. במקרים כאלו אין שום מניעה לתכנן את הארוחות שלנו כך שאחת תהיה זו המגיעה רגע לפני אימון.

מה לאכול לפני אימון חשוב או תחרות במאמץ אירובי?

לקראת אימוני איכות או תחרויות, לדוגמא, ריצת מרתון או חצי מרתון נהוג לעשות העמסת פחמימות. אם לפשט את הנושא העמסת פחמימות היא ניסיון להגדיל את הכמות הפחמימה היומית הנצרכת על מנת לגרום לגוף לאגור כמות גליקוגן גדולה מהרגיל. פרוטוקול של העמסת פחמימות בהחלט כולל ארוחה המקדימה לאימון החשוב או התחרות. במקרה כזה נהוג לאכול ארוחה כשעתיים לפני המאמץ; יוגורט עם גרנולה ופרי, כריך חביתה או אפילו פרוסת פשטידה גדולה. בנוסף נהוג לאכול ארוחה קטנה כחצי שעה לפני המאמץ ואז מדובר בעיקר במנת פחמימה כמו פרי או כוס קורנפלקס.

העדפות ותחושה אישיות

כמו בכל פן הקשור בתזונה להעדפות והתחושות האישיות שלנו יש משמעות אדירה. כשניגשים לבחור את הארוחה המקדימה לאימון שלנו חשוב לזכור מה אכלנו בפעם הקודמת ואיך זה גרם לנו להרגיש. אם אנחנו גם שוחים וגם משחקים כדורסל יש סבירות גבוה שארוחה בה נבחר לפני משחק כדורסל עם החבר’ה תהיה שונה מזו בה נבחר לקראת אימון שחייה.

לסיכום, כשרוצים להזין את הגוף לקראת אימון כושר צריך לחשוב לא רק על מה לאכול לפני אימון , אלא על האופן בו נסדר את כל התזונה שלנו לאורך היום על מנת לתמוך באורח חיים פעיל. כך נוציא מעצמנו את המיטב תוך שמירה על הבריאות.

מה לאכול לפני אימון בוקר או ערב? אימון כוח או אירובי ? הרשימה המלאה

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: