דיאטה בקיץ: האתגר בשמירה על משקל תקין בקיץ

עונת הקיץ היא מאוד ישראלית, גם הצורך של דיאטה בקיץ –  ולא רק לצורך ירידה במשקל, אלא גם שמירה על בריאות. העונה בה אנו פוקדים את הים, נהנים משפע של פירות ארץ ישראליים ומבלים יותר מחוץ לבית. כולנו שואפים לאורך כל השנה ליהנות מאכילה בריאה, כזו המזינה את גופנו באופן מאוזן ותורמת לשמירה על בריאותנו הכללית. יחד עם זאת, כל עונה מביאה אתגרים משמעותיים, כאלה המאיימים לפגוע בתזונתנו המאוזנת וכפועל יוצא גם במשקל גופנו. בואו נבין איך עושים דיאטה בקיץ בצורה בריאה.

דיאטה בקיץ: האתגר בשמירה על משקל תקין בקיץ
בכתבה הזו תקראו על:

דיאטה בקיץ

עונת הקיץ אכן מלאת אתגרים, הארטיקים והגלידות, הנשנושים בבריכה, החום ששולח אותנו לקחת עוד משהו קר מהמקרר ועוד ועוד. למזלנו לכל אתגר יש גם פתרון! כך תוכלו לעשות דיאטה בקיץ תוך כדי הנאה ממאכלי הקיץ השווים והמפתים.

דיאטה בקיץ: האתגר בשמירה על משקל תקין בקיץ

האתגר: ארטיקים, שלגונים וגלידות קרות

הפיתוי הגדול ביותר של עונת הקיץ הוא אותם ארטיקים קרים אשר אורבים בכל פינה. נצרף לתמונה את החום הכבד ועייפות  ואנחנו מקבלים אתגר של ממש.

לרוב הארטיקים האלו פוגשים אותנו בבילוי עם הילדים, בו ניקח “רק טעימה” מהארטיק שלהם. באירועים מיוחדים בעבודה או סתם ביום שבת מסביב לבריכה.

הבעיה מגיעה כאשר אנחנו לא שמים לב לכמויות שאנחנו בוחרים לאכול.

הנה כמה כלים פרקטיים שיעזרו לנו לא להגזים עם מתוקים תוך שמירה על איזון דיאטה בקיץ:

לא לוקחים "ביסים"

 ה”סכנה” הגדולה של דיאטה בקיץ היא כמובן כאשר אנחנו “רק” מסיימים את הגלידה של הילד, או “רק” טועמים מהארטיק של החברה. באופן כזה אנחנו עלולים בהיסח דעת להכניס כמות גדולה של קלוריות. לכן, התחילו בבחירת מנה שהיא שלכם ולהנות מכל ביס.

מנה כזו יכולה להיות ארטיק קרח פשוט, גלידת סורבה קלה או אפילו ארטיק עשיר מאוד בשוקולד- העיקר שתבצעו בחירה מושכלת ותאכלו מנה שהיא רק שלכם.

לא נכנעים למבצעים

למרות הפיתוי הגדול ברכישת גלידות במבצע של 2+1 עיצרו לחשוב. האם מבצע כזה יגרום לי לאכול יותר? האם כמות כזו של גלידה במקפיא אכן תשרת אותי לאורך זמן? על פי רוב השתדלו לקנות כמות שתספק את המשפחה מבלי להגזים. דיאטה בקיץ יכולה בהחלט לכלול גלידה, במינון הנדון לך:

מעדיפים מנות אישיות

אם אתם משפחה או יחידים המתקשים להתמודד עם שפע, נסו לרכוש ארטיקים וגלידות באריזות אישיות. כך תקבלו כמות מדודה ולא תאלצו להתמודד עם פיתוי גדול יותר. עוד אפשרות היא להכין ארטיקים בבית. ארטיק רמזור ביתי למשל נותן מענה למשהו קר וטעים, והוא מגיע ביחידות אישיות.

 

האתגר: שייק פירות, אייס קפה ומיץ טבעי במהלך דיאטה בקיץ

אין דיאטה בקיץ בלי איזה שייק מרענן! וזה נכון, מיצים טבעיים ושייק פירות שונים במהותם מאותם ארטיקים וגלידות. מדובר במקור בריא יותר של סוכר בעל ערך מוסף בדמות ויטמינים ומינרלים. עם זאת, גם אוכל בריא (או במקרה הזה שתייה) יכול להיות מאוד משמין. השמנת יתר היא כמובן לא בריאה ולכן חשוב לתת את הדעת גם בנושא הזה.

אם ברצונכם להינות משייק פירות קר ומרענן השתדלו להקפיד על כמה עקרונות:

השתמשו במגוון מרכיבים

במקום להכין שייק שמורכב כולו מפירות ומכיל כ 8 כפיות סוכר, השתמשו במנת פרי אחת או 2 ושלבו רכיבים נוספים. תוכלו להעשיר את השייק שלכם ביוגורט שיעניק גם חלבון ואפילו בעלים ירוקים כמקור נוסף למינרלים. כך תכינו שייק בריאות של ממש.

המעיטו במיצים

למרות העובדה כי כוס מיץ טבעי וקר עשויה להיות מרעננת, כמות גדולה מדי של מיץ עלולה לפגוע בבריאותכם. כוס מיץ פרי טבעי סחוט מכילה בממוצע 8 כפיות סוכר. השתדלו לשתות מים. ניתן לשלב במים עלי נענע, פלח לימון, מעט ג’ינג’ר כדי שטעמם יהיה רענן. אפשרות נוספת היא לשתות מיצים המשלבים ירק, כמו מיץ סלרי. כך תקבלו אפקט מרענן וקר בלי תוספת קלוריות משמעותית. 

אמריקנו במקום אייס קפה

גם אייס קפה הוא פיתוי אמיתי של עונת הקיץ. כוס אחת של אייס קפה מכילה סדר גודל של 11 כפיות סוכר. על כן, השתדלו לבחור באמריקנו קר. כך תהנו מקפה קר עם שליש מכמות הקלוריות. 

האתגר: מתחשק לי משהו קר לאכול

דיאטה בקית שכוללת אכילה של ארוחות חמות ומלאות יכולה להיות מאתגרת. במצב כזה עלולים לקרות אחד משני הדברים הבאים:

א. דילוג על ארוחות- דילוג על ארוחות עלול להיגמר במעין צבירת רעב. רעב שיגרור אכילה בלתי מאוזנת בהמשך היום.

ב. בחירת מאכלים עתירי קלוריות מפני בהם קרים- מאכלים כאלו יכולים להיות יוגורט עם גרנולה או סלט ירקות ללא תוספת של חלבון או פחמימה.

הפתרון במרבית המקרים הוא למצוא מנות שתהיינה מאוזנת מבחינת נוכחות אבות המזון, לצד היותם קרים.

דוגמא טובה היא סלט אסייאתי מאוזן, סלט אנדיב עם גבינה או אפילו סלט שניצל אפוי.

האתגר: ריבוי מסיבות ואירועים לצד דיאטה בקיץ

עונת הקיץ מתאפיינת בשעות ערות רבות יותר. מחשיך מאוחר ואנחנו הישראלים אוהבים לנצל כל יום עד תום. לכן, עונת הקיץ לרוב תלווה באירועים רבים יותר שכמובן כוללים אכילה.

במקרה של ריבוי אירועים כדאי להכין רשימה של כל האירועים שלפנינו בכל שבוע. מתו הרשימה לבחור את האירועים בהם תרצו לאכול בחופשיות מבלי לשים דגש על בחירות בריאות. ביתר האירועים הקפידו לבצע בחירות בריאות יותר. יש מקום לאכילה ספונטנית, העניין הוא תשומת לב לתדירות בה עושים זאת.

ומהי הערכות בריאה לאירוע? הנה כמה דוגמאות:

  1. במידה ומדובר באירוע שלא יהיו בו אפשרויות בריאו, שווה לשקול אכילה בטרם ההגעה. באירוע עצמו להסתפק בנשנוש קטן.
  2. במידה ומדובר באירוע המתרחש בשעות הערב, שווה להחליף הין ארוחת הצהרים והערב באותו היום. כך תאכלו מנה קלה יותר בצהרים וארוחת הערב תהפוך להיות המנה העיקרית.
  3. סקירת המנות המוגשות באירוע לפני תחילת האכילה ובחירה של המנות המאוזנות מבין אלו שהוגשו.



אז אכן, עונת הקיץ כמו עונות אחרות בשנה מביאה עמה לא מעט אתגרים. עם זאת, לכל אתגר יש גם פתרון מאוזן. כך תוכלו להנות משפע האטרקציות התזונתיות שיש לעומת הקיץ להציע, זאת מבלי לפגוע בבריאות ומשקל שלכם. במילים אחרות, דיאטה בקיץ זה לא בשמיים!

דיאטה בקיץ: האתגר בשמירה על משקל תקין בקיץ

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: