דיאטה בחגים? השנה אתם לא צריכים לדאוג שתשמינו בחגים

תקופת החגים ידועה ככזו שבה אתם עלולים לעלות במשקל. אז מה? האם חייבים לעשות דיאטה בחגים כדי לשמור על הגיזרה? עלייה  של כמה קילוגרמים במשקל בעקבות לוח זמנים משובש היא לא סוף העולם, חזרה לשגרה הרגילה כנראה תביא איתה ירידה טבעית במשקל, ותשכחו שכל זה קרה. מצד שני, לעתים ההרגשה של חוסר השליטה היא זו שגורמת לתחושה הקשה, יותר מכמה קילוגרמים שנוספו. הרצון לשמור על אורח חיים בריא בחגים אל מול הקושי בביצוע הם אלו הגורמים לתסכול. אם אתם רוצים לחגוג ולשמור על אורח החיים הבריא שלכם, הכתבה הזו ממש בשבילכם. ואם אתם מאלו שדווקא נהנים מהשחרור ומהלו”ז המבולגן, הכתבה הזו תסייע לכם לעזור לאלו בסביבתכם שרוצים לשמור. אז הנה רשימה כל האתגרים שמגיעים עם ראש השנה, והדרכים הנכונות להתמודד איתם.

דיאטה בחגים? השנה אתם לא צריכים לדאוג שתשמינו בחגים
בכתבה הזו תקראו על:

דיאטה בחגים? ממש לא חייבים

כשאומרים ארוחת חג בדרך כלל מתכוונים לארוחת הערב המרכזית בערב החג, אבל אם חושבים על זה ברוב המקרים מדובר בארוחות חג, ברבים. תמיד מגיחה עוד הזמנה לארוחת בוקר גדולה, ארוחת צהרים משפחתית או ארוחת ערב ביום שאחרי החג. אם אתם מוזמנים ואף הולכים לכל הארוחות האלה, אתם אכן עלולים להרגיש בעומס.

על מנת לשמור על איזון הפתרון הטוב ביותר הוא יצירת סדר עדיפויות ולוח ארוחות גמיש. הכינו רשימה של כל הארוחות אליהן אתם מוזמנים, ובחרו בכל יום את הארוחה שתהיה הארוחה העיקרית שלכם. אם החלטתם שארוחת הערב תהיה העיקרית, התאימו את יתר הארוחות למצב החדש, איכלו ארוחות בוקר וצהרים קטנות יותר: ארוחת חביתה, סלט עשיר וגדול או אפילו כריך מזין. אם אתם מוזמנים לבראנץ’ משפחתי תשקלו ארוחת קטנה כמו פרי בבוקר וארוחת ערב מוקדמת יותר באותו היום, או עוד ארוחת ביניים עד לארוחת הערב בשעה הרגילה.

תאכל כדי לרצות את סבתא?

זה לא מצב נדיר שבו ארוחה משפחתית אחת כוללת ריבוי מבשלים. וכמו שכולם טרחו להכין את האוכל, זה יהיה נחמד אם כולם יטעמו הכל. מצד שני, כמויות גדולות של אוכל עשויות להותיר אותנו מלאים יותר ממה שקיווינו. במקרה של הרבה מאכלים טעימים אני ממליצה – לא לוותר על כלום במסגרת הזו של דיאטה בחגים.

הפתרון לשמירה על כמויות הוא לצלחת. במקום לנגב חלה ו”לטעום” ישירות מצלחת ההגשה, הקפידו לקחת מהמנה הרצויה לצלחת שלכם. כך תוכלו לטעום ממגוון המאכלים ולשמור על הכמות אותה אתם מעוניינים לאכול. צרו כמות של מנה אחת שמורכבת מכמה סוגים של אוכל. זה עובד גם במקרה של קינוחים.

דיאטה בחג כשבכל בכל זאת רוצים לשמור

לעתים ראש השנה ומגיע בדיוק בתקופה שבה החלטנו לשפר את צורת האכילה שלנו או לשמור על המשקל, וברוב המקרים לא כל המשפחה בעניין של דיאטה בחג. מצב כזה עשוי להוביל לכך שהמאכלים המוגשים לאו דווקא מתיישבים עם המטרות שלכם.

אחת הדרכים היא לתרום לשולחן החג, הציעו לבשל כמה מנות כך תבטיחו שהן תהינה מתאימות לצרכים שלכם. אפשרויות נוספת היא לנסות ולגייס את המשפחה להצטרף לתהליך שלכם ולהפוך את שולחן החג לכזה שמכיל גם מנות בריאות יותר.

מה הלו"ז?

ראש השנה  מקנה לנו ימי חופש, שזו לגמרי סיבה לחגוג, גם במסגרת דיאטה בחגים.  עם זאת הם עלולים לייצר תחושה של פינג פונג מהיר מדי בין חופש לחול. במקרים כאלו, נסו לייצר שיגרת אכילה גמישה שמתאימה לימי החופש. אם אתם קמים מאוחר התחילו את היום מרגע הקימה. אכלו ארוחת בוקר מאוחרת וסדרו את יתר הארוחות בהתאם. אם השעה מאוחרת מדי ועוד רגע אתם חייבים לרוץ לארוחת צהריים משפחתית, המירו את ארוחת הבוקר בארוחת ביניים קטנה והמשיכו את היום שלכם כרגיל החל מהצהריים. אם אתם נמנים עם מי שנשארים ערים עד שעות מאוד מאוחרות במהלך חופשה, אל תוותרו על ארוחת הלילה. מלאו את המקרר בנשנושים בריאים שמתאימים לשעות המאוחרות. אין סיבה להפסיק לאכול בשעה 19:00 אם אתם מתכננים לפרוש לשינה רק בשעה 3:00.

זו לא דיאטה בחגים בלי קצת כושר- טוב, זו לא ממש דיאטה

אם אתם מחובבי אימוני הסטודיו או חדר הכושר אתם וודאי יודעים שלו”ז החגים הייחודי עשוי שלא להתאים בכלל ללו”ז הז של דיאטה בחגים. ואם אתם מתאמנים לבד יש סיכוי לא קטן שהחופש של הילדים, למשל, ימנע מכם את שיגרת האימון הרגילה.

מלבד ההמלצה להיות כמה שיותר פעילים בימי החג ולנסות לצאת לטיולים משפחתיים, נסו לא לוותר על האימונים האישיים שלכם עשו מה שאפשר מתי שאפשר, אפילו רק לשם תחזוקה של הגוף: נסו לשלב תרגילי כושר כנגד משקולות ביתיות או משקל גוף בשגרת החג שלכם. אימון קפיצה בחבל בבית או סיבובים רגליים מסביב לבניין הם חלופה טובה לאימון סיבולת.

ומה עושים אחרי החגים?

בין אם התנהלתם כפי ציפיתים ובין אם לא, החזרה לשיגרה יכולה להיות יותר קלה ממה שאתם חושבים. כמובן שכתבתי עבורכם כתבה שלמה על הדיאטה אחרי החגים – כדי שתדעו בדיוק מה לעשות כיגיע הרגע הזה.

 

חג שמח ושנה מעולה!

דיאטה בחגים? השנה אתם לא צריכים לדאוג שתשמינו בחגים

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: